komünist Öğreti
LENİN şöyle demiştir bütün devrimlerin ve bütün ezilen sınıflar hareketinin deneyimi bize yalnızca proletaryanın emekçi ve sömürülen nüfusun geri ve dağınık katmanlarını bir araya getirecek ve ardından sürükleyecek durumda olduğunu gösterir.
İbrahim Kaypakkaya nın Türkiye solu içerisindeki kopuşu LENİN in ” Hareket herşeydir nihai amaç hiçbirşey.” cümlesine atıf ile eşdeğerdedir.Kaypakkaya nın 1920 lerin ortalarından bu yana işçi sınıfına bilincin dışarıdan taşınmasını umursamayan sendikal mücadeleyi kutsayan işçi fetişizmi yapıp kendiliğinden gelme harekete tapan ve adına ekonomizm denilen sapmadan kopmuş olması çok önemlidir. LENİN in önerisine taban tabana zıt yanlış bakış açısı Türkiye solunda pusulası ekonomizm yani ” iktisadi mücadeleye siyasi nitelik kazandırma ” belirledi. Kendi başına kalınca kendiliğinden işçi hareketi ancak sendikacılığı doğurabilir ve kaçınılmaz olarak onu doğurmuştur.
LENİN e göre proletaryanın işçiler örgütü ve devrimciler örgütü olmak üzere iki tip örgütü vardır. Devrimci sosyal demokrasi proletarya örgütü ile bağlantılı jakobenleri temsil eder.
Mahir Çayan ise KESİNTİSİZLER 1 adlı yapıtında Mihri Belli nin MDD kitabından yaptığı alıntı şöyledir. ” İlk etapta işçi sınıfını bilinçlendirecek ve örgütlendirecek olan profesyonel devrimciler değildir. Bu görüşü toplu yazılarında eleştiren ÇAYAN Mihri Belli nin ekonomist anlayışına göre proletarya kendi kendine bilinçlenecektir diye eleştirir. PROLETARYA ÜZERİNE LENİN e göre ortak savaşın sonucu “işçilerin ve köylülerin ” demokratik devrimci diktatörlüğü olmalıdır. Her devlet bir sınıf egemenliği her sınıf egemenliği bir diktatoradır. Proleter devlet tipi proletarya diktatörlüğüdür. Oysa marksizm komünizmin proleter devlet ile kurulacağını proleter devletin bittiği yerde komünizmin başlayacağını öngörüyor.
Mahir ÇAYAN devrimin iki dönemi olduğunu toplu yazılarında belirtir. Fransızca ve Almanca konuşulan iki evreyi anlatır. Fransızca dan kasıt devrimci aşamadır ve böylece V.İLİÇ LENİN in Marksizmin Üç Kaynağı kitabındaki Fransız siyaseti ” devrimciliğidir”. Almanca konuşmaktan kasıt ise devrimin evrim aşaması olmaktadır ve böylece Alman felsefesi ile devrimin evrim aşaması Almanca konuşmaktır.
İtalyan otonomist marksizmine göre marksizmin üç kaynağı eksen değiştirmiştir bunlar İtalyan siyaseti sonra Fransız felsefesi ve Avro Amerikan iktisadı olmuştur.
Bu çelişkiler LENİN in şu cümlesini doğrular ” gelişme proletarya için bir savaştır”.
MAO ZEDUNG şeylerin kökenine yönelik şöyle demektedir ” Çelişki şeylerin dışındadır.”
28 temmuz 2022 de ÇKP VE DÜNYA MARKSİST PARTİLER FORUMU gerçekleşti.
Maoizm için Çin in Leninizmdir denebilir. 1950 sonrası ÇKP 1966 da ki büyük proleter kültür devrimi ile reformistlere korku salmıştır. Sosyalist ideolojiyi herhangi bir biçimde küçümsemek bu ideolojiye azıcık olsun sırt çevirmek işçi sınıfına siyasi bilinç iletme görevini azıcık olsun ihmal etmek burjuva ideolojisini güçlendirmeye yarayacaktır. Opurtünizm siyasal içeriği ile sosyal şovenizmin siyasal içeriği özdeştir. Sınıf işbirliği proletarya diktatoryasından ve devrimci eylemden vazgeçme burjuva yasallığının çekincesiz kabulü proletaryaya güvensizlik burjuvaziye güvendir. ÇKP nin geçmiş yılları marksizmi ÇKP bağlamına uyarlamak onu güncel tutan bir süreç halinde ilerlemiştir. ÇKP nin 18. genel kurultayından bu yana Xi Jinping in başkanlığında Çin komünistleri yeni gerçeklerden yola çıktılar. Çin e özgü sosyalizmin yeni dönemine yakışır Xi Jinping düşüncesinin sistemini kurdular.
1. İnsanları öne ve merkeze koymak.
2. 100 milyon köylüyü yoksulluktan kurtarmak.
3. Covid 19 en etkili şekilde yenilmiştir.
4. ÇKP parti içi demokrasiyi uygulamadır.
5. Sosyalist ulusal modernleşme sağlanmalıdır. 6. 2.2 milyar doz aşı dağıtıldı.
Georges Politzer felsefenin temel ilkeleri kitabında materyalizm evrenin bilimsel açıklanmasıdır diye yazar. Dolayısı ile mutlak varlık mutlak gerçek vardır. Politika ekonominin yoğunlaşmış ifadesidir. Politikanın ekonomiye öncelliğini kabul etmemek olmaz. V.İliç Lenin 20. yy ın başlarında emperyalizmi tekelci kapitalizm olarak tanımlamıştır. Kapitalizmin her türlü gericiliğin ve anti demokrasinin temel çıkışı olduğunu emperyalizm adlı eserinde yazmıştır. Devletin biçimi herzaman sosyo ekonomik güç ilişkilerinin ve mücadelelerinin siyasi açıdan ifadesidir. Tersini düşünmek marksizmin ABC sini unutmaktır. Emeğin politikliği tarihe içkin politikliğin nesnelliğidir. Sermaye emeğin yabancılaşmış biçimidir. Emek ise ücretli emek altında sınıflaştırılarak metalaştırma pratiğidir. Tarihsel materyazlizmin metotu diyalektiktir. Gerçek devrim eylemin kendisidir. Komünizm işçi sınıfının özgürleşmesi koşullarının öğretisidir. 1905 ve 1917 devrimlerinin felsefesi Paris komünüdür.Marksizmin Leninist aşamasını yaklaşık olarak 1915 1950 dönemi ile sınırlandırılabilir.Biz kapitalizmi durduracak eyleme komünizm diyoruz.Komünizm kendine içkin bir teoriden pratik olana bilinç ile taşınır. Komünizm kapitalizmi yıkan politik pratiğin ta kendisidir. Komünizm asıl devrimcilik ile özdeştir.
Yorumlar
Yorum Gönder